A légi teherszállításban is beköszönt az önvezető gépek kora
A dallasi székhelyű cég közleményében azt írta, hogy az új gépek segíteni fogják az Ameriflight flottájának modernizálását, és „lehetővé teszik a magas minőségű, differenciált termékkínálat biztosítását az iparág egy olyan részén, ahol exponenciális növekedés tapasztalható".
„A Natilus technológiája az autonóm innováció élvonalába tartozik, és alacsonyabb üzemeltetési költségekkel kecsegtet, miközben hozzáadott értéke jól illeszkedik az ügyfeleink igényeihez” – fejtette ki Alan Rusinowitz, az Ameriflight elnöke.
Az Ameriflight szerint a szénszálas, kevert szárnyszerkezetű teherszállító repülőgépekből álló, önvezető Natilus flotta 60 százalékkal csökkenti az üzemeltetési költségeiket és felére redukálja a szén-dioxid-kibocsátásukat.
A Natilus Kona, amelyre az Ameriflight szemet vetett, egy 3,8 tonnás, rövid távú szállítmányozásra alkalmas, személyzet nélküli légi jármű. A tervek szerint a gépeket a vállalat megnövekedett üzleti lehetőségeinek támogatására fogják használni, „elsősorban az Ameriflight gyorsított ellátási lánc szolgáltatásaihoz”.
A San Diegó-i székhelyű Natilusszal kötött üzlet értéke a Freightwaves weboldal információi szerint 134 millió dollár.
A Natilus társalapítója és vezérigazgatója, Aleksey Matyushev a hírportálnak elmondta, hogy várhatóan jövő év végén kezdik meg a Kona repülési tesztjeit, és 2026-ban tervezik a forgalomba bocsátását.
Az Ameriflight – a vezetőség megfogalmazásával élve – egy kis légi charter- és teherszállítóból egy 14 bázissal, heti 1500 járattal és 200 célállomással rendelkező nemzetközi szolgáltatóvá nőtte ki magát, „több mint 500 alkalmazottal, köztük több mint 150 pilótával és több mint 100 repülőgéppel”.