Boomer módszerekhez nyúl a Z Generáció
Egyre mélyebbre gyűrűzik az Egyesült Államokban a megélhetési válság, amely a jelek szerint az online fizetéseken szocializálódott 20-25 év közötti korosztályt is elérte. A Credit Karma májusi jelentése szerint a Z generáció 69 százaléka most többet használ készpénzt, mint tavaly.
A felmérésben megkérdezettek közül a legtöbb iPhone-nal rendelkező fogyasztó elmondta, hogy azért használja az Apple Payt, mert így nincs szüksége pénztárcára, mások szerint azonban ez a funkció túlságosan megkönnyíti a pénzköltést. A készpénzzel fizetők 59 százaléka azt vallotta, hogy így tudja hatékonyan megtervezni a költségvetését, a válaszadók 64 százaléka szerint pedig kevesebb pénzt költ, amikor készpénzzel fizet.
Dave Vang, a Saint Thomas Egyetem pénzügyi professzora szerint a takarékosság szempontjából hasznos lehet, ha az emberek a készpénzt borítékokra osztják.
„Ez egy jól bevált trükk, amit már régóta használnak a költségvetés készítésénél. Mostanában minden bizonnyal egyre népszerűbbé válik” – fejtette ki Vang a Fox Business amerikai híroldalnak. „Valójában a szellemi fogyatékkal élőkkel foglalkozó emberek körében jól ismert gyakorlat, hogy készpénzt használnak.”
Vang szerint „az emberek egyre nagyobb százaléka él fizetésről fizetésre”, és ha valaki így költekezik, fontos, hogy pontosan tudja, mikor, hova kerül a pénz.
A „cash stuffing” kifejezés a Z generáció kedvenc keresőmotorján, a TikTokon bukkant fel nemrég, és hasonló a borítékokban szétosztott készpénz módszeréhez. Az idő múlásával pedig csak egyre népszerűbb lesz.